Да живеем според вътрешния си часовник

Да живеем според вътрешния си часовник

Китайската йога за подмладяване ни съветва да се придържаме към нашето хронологично и биологично разписание. В неговата основа е заложено познанието за физиологичните процеси, протичащи в тялото ни по всяко време на денонощието, когато те се активират и затихват. Това се отразява върху психическите и физическите ни възможности.

Какво ни съветва китайската йога за подмладяване?

Между 9:00 и 13:30 часа – решавайте най-сложните въпроси, изискващи творчески подход, когато най-енергично се подхранва дясното полукълбо на главния мозък, който отговаря за образното мислене. Ако имате намерение и след това да се занимавате с творчество, ще трябва да направите почивка.  От  дълбока древност се вярва, че поредното активиране става поне след час почивка.

Около 11:00 часът е време за интелектуална дейност. Правете неща, които изискват много точно пресмятане.

От 13:00 до 14:00 часа се препоръчва лек обяд.

Около 15:00 часа – отдръпнете се от текущите задачи. Продуктивността на мозъка в тези часове е минимална.

От 15:00 до 16:00 часа – мозъкът отново “започва да загрява”. Време е за рутинна работа, която не изисква повишено напрежение.

Около 16:00 часа е време за зелен чай – този час е най-подходящото време за нова информация, в която и да е област. Информацията ще се съхранява дълго време в “ съкровищницата” на човешката памет.

От 17:00 до 18:00 часа – физическо натоварване, макар и за 20 минути. Така ще се освободите от напрежението на делничния ден, но и ще спите дълбоко през нощта. Сънят е еликсир за младост и красота.

Около 22:00 часа е време за лягане, дори и да има недовършена работа. Хроничното недоспиване влошава паметта и ускорява разрушителните процеси на преждевременното остаряване.

*Източник: Аня Янг “Еликсирът на Вечната Младост”

Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

one + seventeen =